2019’a Doğru

2018 Biterken…

2019’a doğru sayılı saatler kalmışken bu yıla dönüp bir bakalım. Pazarlama gündeminde neler olmadı neleri konuşmadık ki?

Bu başlangıç yazımız olduğu için yazıyı çok uzun tutmaya niyetli olmasam da bana göre önemli başlıklara , neleri en çok konuştuğumuza şöyle bir bakış atmakta fayda var.

2018′ de İÇERİK PAZARLAMASI FIRTINA GİBİ ESTİ

Ekran-Alıntısı

2018’in pazarlama ekmeğinden en çok kim yedi derseniz bana göre özellikle bizim gibi ”gelişmekte olan ülkelerde” içerik pazarlaması (content of marketing) nasibini aldı. Kobiler, dijital tarafa hiç geçmeyi düşünmeyen işletmeler, sosyal paylaşım platformları ürettikleri şeylere ”içerik” demeyi çok sevdiler. Hal böyle olunca gelişmiş ülkelerde zaten çoktan konuşulmuş tartışılmış tıkır tıkır işleyen  içerik pazarlaması bizim ülke de en çok talep gören alanlardan biri oldu.

Pazarlama ve BIG DATA

Ekran Alıntısı

Pazarlama evet ama artık o çelik tencere pazarlamacılarından değil! Veri pazarlamacıları! Dijital, teknoloji, içerik derken big data da pazarlamanın en çok konuşulan alanlarından biri oldu. Ancak önemli bir noktanın üzerinde önemle durmak istiyorum. SADECE ÇOK KONUŞULDU BİG DATA! Big data hakkında şu ana dek en çok bildiğimiz şey big datanın yani o büyük verini çok mühim bir şey olduğu. Ancak anladığım kadarıyla öyle nasıl yapıldığı, bu verilerin nasıl yorumlanacağı hakkında öyle herkesin çok bir bilgisi yok.

2018′ de Big Data hakkında söyleyeceğimiz en doğru söz ”evet big data çok önemli” ama gelin görün ki bu verilerin nasıl analiz edildiğini pek azımız biliyor anlaşılan!

Amazon Türkiye’ye Girdi

2018 daha başlarken konuşulmaya başlanan, Mart ayında girecek Haziran’da girecek derken Amazon 19 Eylül 2018 sabah saatlerinde Türkiye’ye girdiğini duyurdu! Dünyanın en zengin ismi Jeff Bezos’un e-ticaret devi Amazon Türkiye’de açıldı. Herkes özellikle sektörün içinde olanlar bayram gibi bir sevinç yaşadı, neredeyse bütün haber sitelerinde en çok okunan ”içerik” oldu.  Ama gelelim ki meseleye öyle sandığımız gibi olmadı, işler o kadar olunda gitmedi, o çok sevdiğimiz teslimat süreçlerinde sorunlar yaşandı. Bakalım Amazon’un 2019 Türkiye seyri nasıl geçecek?

Pazarlamanın Gurusu Philip Kotler Türkiye’ye Geldi!

Peki World Marketing Summit (Dünya Pazarlama Zirvesi) İstanbul’da Neler Oldu?

İyi Bir Ürün Değil İyi Bir Pazarlama

 İTO Başkanı, pazarlamanın önemine değinirken, iyi bir ürüne sahip olmanın iyi bir pazarlama olmadan hiçbir anlamının olmadığını söyleyerek esas olanın pazarlama olduğunu ve pazarlama sayesinde markalaşmanın da mümkün olacağını vurgulamıştır. Bunun hala çok doğru bir düşünce olduğundan emin değilim. Türkiye’nin üretmek değil pazarlayamama sorunu olduğu konusunda hemfikirim ancak ürünle pazarlama arasında bir denge olması gerektiğini savunanlardanım.

Pazarlamanın guruların Philip Kotler’in sözlerine baktığımızda yine estirmiş görünüyor.

“Bu insanlar hayranınız mı yoksa sadece müşteriniz mi?”

Kotler’den Altı Çizilesi Tespitler

  • Bir şeyi temsil eden marka olmak önemli
  • Şirketler kendine anlamlı sosyal problemler bulup bunlarla ilgilenmeli
  • Dijital insanlar diye bir gerçek var
  • Yeni nesil kendini yaptığı işte iyi hissetmek istiyor
  • Marka; müşteri edinmekten ziyade hayran edinmeye çalışmalı
  • Pazarlama, markalamaya göre önemli. Çünkü markalaşma, pazarlamanın bir sonucu
  • Markalaşma için isim, renk ve diğer biçimsel detaydan fazlası gerekiyor
  • Starbucks, kahve değil kahve içme deneyimi sunduğu için markalaştı
  • Her markanın kişiliği olmalı

NÖRO PAZARLAMA

2018’de aynı big data gibi nöro pazarlama da çok konuşulanlar arasına girdi! ANCAK O DA SADECE ÇOK KONUŞULDU. Yoksa nöro biliminde tam olarak nasıl yapıldığını anlatacak çok sayılı insan var.

SOSYAL INFLUENCER

Ekran Alıntısı

2018’de o kadar konuşuldular ki bu nokta ınfluencer mı yoksa ünlüler mi daha ünlü sorusu tartışılmaya başlandı.

Bu yazıyı daha uzatmak mümkün, biz en çok konuşulanları ele aldık ve ilk yazımızı girmiş olduk.

Keyifli okumalar…Ekran Alıntısı

Yorum bırakın